Un gigant din domeniul auto, recunoscut pe plan mondial, şi-a anunţat intenţia de a închide una din fabrici, din cauza cererii scăzute pe fondul pandemiei.

 

Producătorul auto japonez Mitsubishi Motors are în vedere să închidă filiala responsabilă de modelul Pajero şi închiderea unei fabrici din centrul Japoniei, care produce vehiculul utilitar sport cu acelaşi nume. Se pare că Mitsubishi are în vedere închiderea Pajero Manufacturing Co Ltd şi a fabricii sale din Prefectura Gifu în termen de trei ani, au spus sursele.

Pe lângă Pajero, fabrica din Gifu mai produce minivan-ul Mitsubishi Delica D5 şi SUV-ul Mitsubishi Outlander. Ambele vor fi produse probabil în altă locaţie, au precizat aceleaşi surse. Producătorii auto japonezi, inclusiv Mitsubishi Motors, au fost nevoiţi să-şi reconsidere strategiile, deoarece cererea de autovehicule a fost afectată de pandemie.

Fabrica a produs 63.000 de vehicule în anul fiscal fiscal trecut, reprezentând aproximativ 10% din producţia internă totală a Mitsubishi Motors. Odată cu închiderea fabricii, producţia de autovehicule Delica şi Outlander va fi relocată la Okazaki Manufacturing, o filială Mitsubishi Motors cu sediul în oraşul Okazaki din Prefectura Aichi şi în alte părţi.

Majoritatea celor aproximativ 900 de angajaţi ai fabricii Pajero Manufacturing vor fi relocaţi. Va fi prima uzină internă Mitsubishi Motors care va fi închisă în aproximativ 20 de ani. În 2001, fabrica Ooe a companiei din capitala Prefecturii Aichi din Nagoya a fost închisă.

Mitsubishi Motors a acceptat o investiţie în capitaluri de la Nissan Motor în 2016 şi s-a alăturat alianţei auto dintre cel mai mare partener autohton şi producătorul auto francez Renault, întrucât performanţele sale comerciale s-au deteriorat din cauza unui scandal privind economia de combustibil.

Noul plan de management pe termen mediu al Mitsubishi Motors va impune reducerea costurilor fixe cu aproximativ 100 miliarde de yeni (935 milioane dolari). Închiderea fabricii Pajero Manufacturing va fi un pilon al acestor eforturi de reducere a costurilor, au spus sursele. În Japonia, Toyota Motor a decis, de asemenea, să închidă o fabrică a companiei grupului Higashi-Fuji din oraşul Susono din Prefectura Shizuoka, la sfârşitul anului 2020, în timp ce Honda Motor îşi va închide fabrica Sayama din prefectura Saitama oraşului Sayama până în anul fiscal 2021.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.