Autoritatea de reglementare antitrust din Germania a lansat o nouă investigație referitoare la relația dintre gigantul comerțului electronic cu comercianții terți care folosesc platforma sa, a declarat șeful instituției, Andreas Mundt. ”Investigăm în prezent dacă și cum influențează Amazon modul în care comercianții stabilesc prețurile pe platforma de comerț electronic”, a spus Mundt, președintele Biroului Federal pentru Carteluri.

 

Germania este a doua mare piață a Amazon după Statele Unite.

În timpul primelor luni ale pandemiei de coronavirus, când multe magazine au fost închise, iar cumpărătorii s-au reorientat către cumpărăturile online, au existat plângeri că Amazona i-a blocat pe unii comercianți din cauza prețurilor prea mari, a spus Mundt. “Amazon nu trebuie să fie un controlor al prețurilor”, a spus Mundt, adăugând că Amazon a răspuns solicitărilor sale de informații și că răspunsurile oferite sunt în prezent evaluate. Amazon nu a putut fi contactată imediat pentru comentarii.

Până în 2013, Amazon nu a permis comercianților să își ofere produsele prin intermediul altor site-uri la prețuri mai mici decât pe platforma sa, dar autoritatea germană antitrust a obligat compania să renunțe la această politică.

Anul trecut, Amazon a ajuns la un acord cu autoritatea germană pentru reformarea termenilor serviciului său pentru comercianții terți, determinând instituția să renunțe la o investigație pe care o desfășura de șapte luni.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.