În primele șase luni ale anului 2020, compania Sphera Franchise Group, care administrează restaurantele KFC, Pizza Hut și Taco Bell în România, a raportat vânzări consolidate de 304,6 milioane de lei.

Al doilea trimestru a fost unul complicat, cu scăderi de 54%, comparativ cu aceeași perioadă a anului anterior. Cel mai semnificativ impact s-a resimțit în aprilie, când majoritatea restaurantelor au fost închise complet, iar activitatea de livrare la domiciliu drastic limitată.

Reacția companiei a constat în dezvoltarea unor noi canale de vânzare, cum ar fi prin colaborarea cu agregatorii de comenzi online, alături de promovarea canalelor Delivery și Drive-Thru, care continuă să servească mâncare prin KFC Delivery, KFC Drive Thru și Pizza Hut Delivery.

Grupul a încheiat deja parteneriate cu opt platforme diferite de comenzi online în toate piețele pe care este activ, dar are și canale proprii de vânzări online.

În consecință, în trimestrul al doilea, 47% din vânzările din țara noastră s-au realizat prin servicii de livrare, comparativ cu 7% în aceeași perioadă a anului trecut.

În perioada imediat următoare, adică în iulie și începutul lui august, grupul a reușit deschiderea a trei noi restaurante KFC în România.

În consecință, vânzările se află pe un trend ascendent încă din luna mai, fapt reflectat și în declarațiile lui Valentin Budeș, director financiar al Sphera Franchise Group:

Vedem semne clare de revenire graduală, în urma relaxării restricțiilor menite să controleze pandemia. Deși restaurantele au rămas închise la interior, în iunie 2020 am reușit să ajungem la vânzări care se află la 65% din nivelul atins înainte de pandemie. În iulie, procentul a avansat la 75%, ceea ce ne dă motive să fim optimiști cu privire la performanța noastră în lunile următoare. Desigur, întoarcerea la nivelurile înregistrate înainte de pandemie va presupune timp, dar ne concentrăm pe controlul costurilor și accesarea tuturor facilităților disponibile oferite de guvernele din piețele noastre de activitate, pentru a ne asigura că această revenire are loc cât mai curând, în beneficiul tuturor acționarilor noștri“.

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.