Site-ul Ebihoreanul.ro a publicat, pe data de 22 iunie, un articol cu titlul „Sclavie la Kaufland: Foști și actuali angajați ai unui hipermarket din Oradea dezvăluie abuzuri din interior “. În replică, firma germană susține că informațiile prezentate în text nu corespund pe deplin realității, apelează la un caz izolat și sunt preluate trunchiat.
Ulterior, într-un articol publicat pe 28 iunie, cu titlul „Noi abuzuri dezvăluite BIHOREANULUI de foști angajați ai Kaufland: «Ne hămăleau permanent». Reacția dură a companiei “ au apărut noi dezvăluiri ale unor foști angajați, iar Kaufland România a cerut încetarea imediată a cea ce consideră a fi o companie denigratoare.
Câteva dintre acuzațiile foștilor angajați
Una dintre cele mai dure mărturii este cea a unei fost angajate a magazinului Kaufland din cartierul orădean Ioșia. Lavinia vorbește despre faptul că a fost obligată să muncească mai departe și tratată fără pic de compasiune după ce capacul rotisorului i-a explodat în față, rănind-o. Iată un fragment din declarația sa:
„S-a întâmplat pe 4 mai, pe la ora 16-16.30. Am deschis capacul rotisorului, care este din sticlă securizată, ca să bag pui la cuptor, şi mi-a explodat în faţă. Au sărit din el şi balamalele din metal. Prima oară am simţit doar un şoc. Apoi, după câteva momente, mi-am dat seama că aveam cioburi mici pe faţă şi pe mâini. Mi-au trebuit cam 10-15 minute să mă adun. Încă tremuram când a venit băiatul de la Informaţii, care înlocuia un şef de tură, să mă întrebe dacă sunt OK. Am spus că nu, dar mi-a zis că trebuie să lucrez mai departe, pentru că nu era cine să mă înlocuiască, iar la imbiss erau oameni la coadă. Am plâns şi am lucrat. În seara aia am rămas până la 23.30, ca totdeauna, pentru că după închiderea de la ora 21 trebuie să facem şi curăţenie“.
O altă angajată, pe nume Delia, susține că s-a tăiat la degete în timp ce tăia mezelurile, ca urmare a cerinței șefilor de a le tăia până la ultima feliuță, ceea ce este imposibil dacă porți mănuși cu protecție metalică, așa cum prevede protecția muncii. Ea vorbește și despre faptul că a fost nevoită să lucreze peste program, fără a fi plătită, și că în cele din urmă, după conflicte cu șefii, a preferat să își scrie demisia.
Reacția Kaufland: „defăimător și insuficient documentat“
Ca reacția la primul articol, publicat pe data de 22 iunie, Kaufland susține următoarele:
„Semnalăm că informațiile prezentate în text nu corespund pe deplin realității, apelează la un caz izolat, sunt preluate trunchiat și nu reflectă un mediu de lucru în care activează 15.000 de angajați, ceea ce duce la o exagerare nefondată a situației.
Considerăm că atât titlul, cât și conținutul materialului «Sclavie la Kaufland», publicat în ziarul Bihoreanul, este defăimător și insuficient documentat, în condițiile în care am răspuns tuturor solicitărilor din partea redacției și am explicat de fiecare dată cum s-au desfășurat lucrurile. Subliniem faptul că avem în desfășurare un audit intern al personalului și un control din partea ITM, în urma declarațiilor și înregistrărilor cazurilor făcute de companie. În ciuda unei diferențe de opinie în această speță, Kaufland este un angajator responsabil, care reacționează imediat. Astfel, în baza rezultatelor auditului de personal intern și al controlului ITM, Kaufland va acționa și va lua toate măsurile necesare, pentru a se asigura că nu vor exista situații precum cele descrise în material.“.
Ulterior, după publicarea celui de-al doilea articol, care conține noi mărturii ale unor angajați, avocatul companiei a transmis că, exceptând replica trimisă, „nu acceptăm să mai publicaţi alte informaţii, comentarii sau menţiuni cu privire la societatea Kaufland România“.
Mărturiile angajaților și prima reacția e Kaufland pot fi găsite integral AICI
Noi mărturii ale unor foști angajați și reacția companiei pot fi găsite integral AICI