​Aproape toate companiile mari de tehnologie au scăzut pe bursă în ultimul an, dar niciuna nu s-a prăbușit la fel de mult precum Meta, care a mizat întregul său viitor pe ceva ce nu există: metaversul. Facebook o ducea foarte bine înainte de marele rebranding, dar cum de ce s-a dus așa de mult „în cap”? Ce vină are Mark Zuckerberg?

Meta – FacebookFoto: Lakshmiprasad S, Dreamstime.com

Din raiul bursier în iad

Facebook avea o capitalizare de 1.100 miliarde dolari acum un an și o ducea bine, iar în prezent valoarea a scăzut la 265 miliarde dolari, fiind la un sfert față de toamna lui 2021.

O mică parte din scădere se poate explica prin problemele din economie, prin faptul că pandemia s-a terminat și multe dintre tendințele din acei ani au dispărut aproape total. Sunt și alți factori, cum ar fi inflația, dobânzile și schimbările aplicate de Apple la politicile legate de date.

La cele mai multe companii tech, scăderile de pe bursă au fost cauzate de factori externi, economici, dar la Meta șocul a venit din interior, prin acea schimbare radicală de direcție în care au fost puse resurse uriașe. Acea schimbare a alarmat acționarii și investitorii.

Nici cel mai negativist specialist nu ar fi prevăzut așa o cădere a Facebook, care acum un an se transforma, prin rebranding radical, în Meta, iar Mark Zuckerberg spunea că Meta va fi o companie a metaversului care era prezentat ca fiind viitorul internetului, o lume virtuală…



Citește mai mult pe Hotnews.ro

Sursa https://www.hotnews.ro

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.