Mașinile de clasă B stil Fiesta, Corsa și Clio se vindeau foarte bine până acum câțiva ani, dar în 2022 SUV-urile mici au devenit cele mai populare în Europa. De vină este criza semiconductorilor, iar marile companii produc mai ales mașini mai mari, cu marjă de profit superioară și nu prea se înghesuie să lanseze mașini electrice de oraș, arată o analiză Automotive News.
Peugeot 208Foto: Peugeot
Datele Dataforce arată că în primele nouă luni din acest an în Europa segmentul SUV-urilor mici l-a depășit în vânzări pe cel al mașinilor de clasă B. Explicațiile țin mai ales de criza procesoarelor, care a determinat constructorii să producă mai multe mașini de mai mari dimensiuni, unde marja de profit este mai mare. Cum nu erau destule componente electronice disponibile, companiile auto au ales să le folosească mai ales la mașini mai mari, și mai puțin la unele de clasă A sau B.
Cu 17% au scăzut vânzările de mașini mici de oraș, iar SUV-urile de clasă B și-au găsit cu 200.000 mai mulți clienți (1,43 milioane). Și SUV-urile compacte au avut un an foarte bun, cu peste un milion de unități la nouă luni.
Pentru constructorii auto este o mare problemă să mențină mașinile de clasă mică accesibile la preț, dar și profitabile în același timp. Costurile de producție au crescut, iar menținerea unui echilibru între preț și profitabilitate este tot mai grea.
Era o vreme când existau multe modele la care…
Citește mai mult pe Hotnews.ro
Sursa https://www.hotnews.ro