În România nu a venit al treilea mare constructor auto, deși se vorbește despre asta de mai bine de un deceniu. Cei doi care au însă uzine – Dacia și Ford – au mers bine și au ajuns în premieră la peste 500.000 de mașini, ceea ce înseamnă că România este pe locul șase în UE. Normal ar fi ca nivelul de peste 500.000 să se mențină și în anii viitori.

Mașini Ford Puma produse la CraiovaFoto: Jozsef Soos | Dreamstime.com
Ce era acum 15-20 de ani și o mare dezamăgire
În 1999, cu cinci ani înainte de primul Logan, uzinele Dacia și Daewoo produceau împreună 106.000 de mașini, dintre care 18.000 la Daewoo), iar în 2011, producția auto cumulată ajungea la un minim de 68.000 de unități.
Uzina Daewoo de la Craiova a produs până în 2006, iar Matiz era modelul vedetă. Dacia a fost preluată de Renault în 1999, iar în 2000 era lansată SupeRNova (care avea să fie produsă până în 2003). În 2003 era lansat Solenza, un model foarte apreciat pentru vremea aceea. În 2004 se lansa Logan, iar în 2008 Sandero. Începea o nouă era la Dacia, exporturile aveau să depășească vânzările din țară (în prezent Dacia exportă 90% din producție).
În 2003, România producea 95.000 de automobile. iar în 2006, datorită ascensiunii Dacia la export, trecea, în premieră, de 200.000.
În anul 2007, reprezentanţii Daewoo Automobile România spuneau că pe străzile din România circulă circa 215.000 de maşini Daewoo. Sub 30.000 mai sunt…
Citește mai mult pe Hotnews.ro
Sursa https://www.hotnews.ro