Unele mașini electrice sunt mai scumpe în România față de alte țări europene, iar una dintre explicații poate fi legată de Programul Rabla Plus ținut de AFM. Cu un stimulent financiar de aproximativ 10.000 Euro, în țară, mașinile electrice devin mai atrăgătoare pentru clienți. Însă ce dă statul român pe o parte este luat de unii producători auto și dealeri pe partea cealaltă. Clientul final ajunge să plătească, de fapt, prețul întreg al mașinii. Iată mecanismele și câteva studii de caz.

Macheta-Sectiune EVFoto: Adrian Mitrea

Din exemplele de mai jos reiese clar cum un client de mașină electrică din România are acces la niște automobile mai scumpe decât în restul Europei. Acestea sunt câteva studii de caz, nu o listă completă. Realizarea unei analize pentru toate mărcile și toate modelele de pe piață ar necesita resurse de timp uriașe.

Puterea rămâne, însă, la cumpărătorul bine informat. Înainte de orice comandă pentru un automobil nou este bine să verifici prețul acelei mașini în mai multe țări. Dacă sunt diferențe de câteva sute de Euro, ele pot fi explicabile din motive logistice sau de mici diferențe între echipări. Însă dacă observi diferențe de multe mii de Euro este bine să pui întrebări suplimentare dealerului tău și să afli de ce prețul tău este cu mult diferit.

Citește articolul complet pe 0-100.ro



Citește mai mult pe Hotnews.ro

Sursa https://www.hotnews.ro

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.