Nissan spune că lucrează la dezvoltarea unor baterii de tip „solid state” și estimarea este că în 2028 va lansa primul model electric ce va dispune de această tehnologie. La bateriile solid-state, electrolitul lichid este înlocuit de o substanță solidă care crește densitatea energetică și îmbunătățește siguranța și timpii de încărcare. Problema este că tehnologia este scumpă și mai este mult de perfectat.

Intr-o uzina autoFoto: Nissan

Nissan lucrează cu cercetători de la Oxoford și vrea ca în 2025 să înceapă producția experimentală de baterii la care vor fi înlăturate componentele lichide. Intenția este ca în 2026 să se reușească dezvoltarea tehnologiei, iar în 2028 să fie lansat primul model electric care, în loc de baterie litiu-ion, să aibă una de tip „solid state”, spun oficiali ai grupului nipon, citați de Autocar UK.

Scopul pe termen lung este ca noile baterii să coste jumătate față de cele litiu-ion, să aibă densitate energetică dublă și să ajungă la o viteză de încărcare de trei ori mai mare față de bateriile Li-Ion.

Bateriile litiu-ion au minusuri și, nu de puține ori, puteți citi despre marea promisiune a viitorului: bateriile de tip solid state. Dar acele baterii sunt departe de producția de serie.

Volkswagen, Ford, Toyota, BMW și Nissan sunt câteva dintre marile companii auto care cercetează viabilitatea punerii pe mașinile electrice ale viitorului a unor baterii de tip…



Citește mai mult pe Hotnews.ro

Sursa https://www.hotnews.ro

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.