Lanţul german de supermarketuri Penny a introdus luni o majorare vertiginoasă, dar temporară, de preţuri la anumite produse alimentare, în ideea de a include şi costurile provocate mediului de producţia lor şi de asemenea pentru a-i sensibiliza pe consumatori, informează AFP și Agerpres.

Supermarket PennyFoto: Joerg Huettenhoelscher / Alamy / Profimedia Images

Operaţiunea, pregătită împreună cu o serie de experţi în economie şi alimentaţie, va fi organizată până în data de 5 august în cele 2.150 de magazine Penny din Germania.

Ideea este de a oferi nouă produse de consum curent, de la cârnaţi la iaurt, la „adevăratul lor preţ de cost”, care include şi „efectele provocate solului, climei, apei şi sănătăţii”, a declarat lanţul de magazine de tip hard-discount.

Pentru anumite alimente, preţurile au fost practic dublate.

De exemplu, preţul unui pachet de brânză Massdam a urcat de la 2,49 până la 4,84 de euro, la cârnaţii de porc preţurile au fost majorate de la 3,19 până la 6,01 euro iar pentru o bilă de mozarella preţurile au fost majorate de la 0,89 până la 1,55 euro.

În schimb, pentru un aliment vegan, majorarea de preţuri este de doar 14 eurocenţi.

Penny vorbește de „costuri invizibile” pentru unele alimente

„Aceste costuri invizibile sunt în mod inevitabil generate de-a lungul lanţurilor de aprovizionare, însă nu se reflectă decât parţial în preţurile de vânzare”, susține…



Citește mai mult pe Hotnews.ro

Sursa https://www.hotnews.ro

Lasă un răspuns