Cu un procent consolidat de 3,17% din PIB generat de vânzarea online a bunurilor și serviciilor (e-GDP), România se clasează pe locul 3 în Europa Centrală și de Est și pe locul 12 la nivelul continentului european, conform datelor celui mai recent Raport European E-commerce 2023.

Comert onlineFoto: Romolo Tavani, Dreamstime.com
Raportul European E-commerce 2023 arată că 94% dintre cumpărătorii români preferă să comande online doar de la magazine românești, în timp ce 21% au comandat și de la magazine din străinătate.
La nivel european, cele mai comandate produse sunt cele din categoria hainelor, încălțămintei și accesoriilor vestimentare (68% dintre produsele comandate online), urmate de cărți, CD-uri, DVD-uri (34%), livrări de la restaurante (30%) și cosmetice sau produse de înfrumusețare (27%).
Raportul este publicat de Ecommerce Europe și EuroCommerce. România ocupă același loc 3 în Europa Centrală și de Est și în ceea ce privește volumul vânzărilor statelor membre UE, după Polonia și Cehia.
Raportul European E-commerce din 2023 acoperă 37 de țări de pe continentul european,
Sectorul de comerț electronic din România domină piața din Europa de Est, generând aproape 60% din vânzările țărilor din regiune, cu o cifră de afaceri estimată la 9,95 miliarde de euro pentru anul 2023, dintr-un total de 17,6 miliarde de euro.
„Raportul confirmă statutul României de hub regional de ecommerce, ecosistemul…
Citește mai mult pe Hotnews.ro
Sursa https://www.hotnews.ro