Avem mulți influenceri în România, dar nu toți știu că trebuie să plătească taxe pentru veniturile pe care le realizează prin rețelele de socializare. ANAF a organizat un webinar în care a răspuns unor întrebări importante pentru aceștia.

InfluencerFoto: DisobeyArt / Alamy / Alamy / Profimedia

1. În primul rând trebuie să știi că dacă activitatea ta are caracter de continuitate, ești obligat să te înregistrezi ca PFA (persoană fizică autorizată).

Ce înseamnă continuitate în ochii ANAF?

Nu există o definiție clară, dar reprezentanții ANAF spun că dacă faci mai multe luni dintr-un an bani cu ajutorul acestor platforme, atunci ar trebui să te faci PFA, deoarece se consideră că faci activitate continuă.

2. Având în vedere răspunsul de mai sus, activitatea ocazională este dacă câștigi o dată sau de două ori pe an sume prin intermediul platformelor de socializare.

În acest caz ești obligat să depui Declarația unică până la 25 mai, fără să mai fie nevoie să-ți faci și PFA.

3. Dacă activitatea este continuă (cum am menționat la punctul 1), atunci trebuie să știi că în 30 de zile de la înființarea PFA ești obligat să transmiți la ANAF, indicat prin Spațiul Privat Virtual (SPV), o Declarație unică cu estimări.

Dacă nu o depui, vei primi un avertisment din partea ANAF, „dacă nu ai în istoric nicio altă abatere”.

Amenda este între 50-500 lei dacă nu depui Declarația și ai mai avut…



Citește mai mult pe Hotnews.ro

Sursa https://www.hotnews.ro

Lasă un răspuns