​De Black Friday funcționează multe instrumente psihologice care-i fac pe oameni să cumpere lucruri de care nu au nevoie. Avem și frică și dorință și invidie și mândrie. Ce „cocktail” de sentimente ne fac să cheltuim mai mult decât ar trebui?

Black FridayFoto: Alexander Limbach / imago stock&people / Profimedia

Un climat cât mai potrivit pentru ca oamenii să cheltuiască mult de tot

Mecanismele psihologice care-i fac pe oameni să cumpere de Black Friday sunt complexe și implică multe feluri de emoții, nefiind vorba doar de dorința de a cumpăra un produs care în acele zile este mai ieftin decât de obicei.

Tot ce se întâmplă are legătură cu structura creierului și cu sistemele de recompense, iar cuvântul „reducere” declanșează mecanisme nebănuite.

Retailerii creează, prin mai multe strategii de marketing, un climat cât mai potrivit pentru ca oamenii să cheltuiască mai mult ca de obicei, atrași de reducerile afișate lângă produs. Nu în puține cazuri un magazin vinde de Black Friday de peste zece ori mai mult decât într-o zi obișnuită.

Există clar în piață un „sentiment de așteptare” înainte de Black Friday și vânzările scad în zilele dinainte, oamenii așteptând anumite produse pe care să le cumpere când începe campania.

Sunt și unele studii care arată că bannerele cu roșu atrag mai mult cumpărătorii, decât alte culori. Cert este că e mult roșu în campaniile de Black…



Citește mai mult pe Hotnews.ro

Sursa https://www.hotnews.ro

Lasă un răspuns