[ad_1]

Parlamentul European și cele 27 de state membre au exclus luni orice înăsprire a standardelor de poluare a gazelor de eșapament pentru autoturismele din UE, pentru a scuti industria auto de costuri suplimentare în contextul în care aceasta se confruntă cu investiții în vehicule electrice, potrivit AFP.

Linie de asamblare a unui Fiat PandaFoto: Italy Photo Press / Zuma Press / Profimedia

Cu toate acestea, noul standard Euro 7, aprobat luni seară de către colegiuitori, va reduce pragurile de emisii pentru vehiculele grele de marfă și va introduce pentru prima dată în Europa limite pentru emisiile de particule cauzate de uzura frânelor și a pneurilor.

Viață mai lungă pentru bateriile mașinilor electrice

De asemenea, acesta stabilește cerințe minime de performanță pentru durabilitatea bateriilor din mașinile electrice și hibride. Acestea vor trebui să își păstreze cel puțin 72% din capacitate după opt ani sau 160 000 km.

Parlamentul și statele membre mai trebuie să aprobe în mod oficial acordul înainte ca acesta să poată intra în vigoare. Noile reguli se vor aplica abia 30 de luni mai târziu pentru autoturisme și camionete și patru ani după intrarea în vigoare pentru autobuze și camioane.

Aceste norme sunt mai puțin ambițioase decât cele propuse de Comisia Europeană în noiembrie 2022. Franța și Italia au fost în prima linie în apărarea intereselor industriei auto și a celor 14 milioane de locuri de muncă ale…

[ad_2]

Citește mai mult pe Hotnews.ro

Sursa https://www.hotnews.ro

Lasă un răspuns