Când o faimoasă organizație germană spune despre o mașină nouă că este un pericol pe șosele, consecințele pot fi grave pentru acel model. Dacia Logan își începea drumul european în 2005 și era pusă în fața unei situații care risca să o „răstoarne” și la propriu și la figurat. Care este povestea „testului elanului” și de ce vânzările Logan nu s-au prăbușit.

Un eșec răsunător la „testul elanului”?

Momentul greu s-a petrecut la final de iulie 2005, la un an după ce berlina Dacia Logan fusese lansată, la început planul fiind să nu fie vândută în Europa de Vest.

Cum a existat însă interes foarte mare, Logan a ajuns și pe cele mai mari piețe ale Europei în 2005, dar știri negative aveau să vină de la ADAC, o organizație germană de prestigiu care se bucura de multă încredere în țările europene. ADAC este Automobil Clubul German – (Allgemeiner Deutscher Automobil-Club).

ADAC a făcut pentru o mulțime de modele auto „testul elanului” („Elchtest” sau „Fahrdynamik-Test”, în germană), care simulează evitarea prin mișcări bruște a unui obstacol, la viteze de 65 de kilometri la oră. Logan s-a răsturnat la acel test ADAC, iar renumitul club german a transmis lumii un mesaj dureros pentru Dacia: „mașina low-cost românească stă prost la manevrabilitate, iar acest lucru este inacceptabil”. Mesajul s-a dovedit a fi unul mincinos.

Testul Elanului a fost inventat în Suedia de revista…



Citește mai mult pe Hotnews.ro

Sursa https://www.hotnews.ro

Lasă un răspuns