
Rezervare pe Booking, Foto: Shutterstock
Comisia Europeană a anunțat luni că a desemnat site-ul de rezervări hoteliere online Booking.com ca fiind un „controlor de acces” („gatekeeper”) în Uniunea Europeană, ceea ce va obliga compania din spatele său să respecte reguli mult mai stricte la nivelul blocului comunitar, explică Reuters.
Comisia condusă de Ursula von der Leyen a precizat, de asemenea, că a concluzionat că serviciile de publicitate ale rețelelor de socializare „X”, deținută de Elon Musk, și ale platformei chineze de videosharing TikTok nu se califică drept „controlori de acces”, potrivit criteriilor prevăzute în Regulamentul UE privind piețele digitale (DMA).
Executivul blocului comunitar afirmase în luna martie că aceste două servicii, X Ads și TikTok Ads, precum și Booking.com ar putea întruni criteriile pentru a fi desemnate „controlori de acces”.
DMA este unul dintre cele mai stricte regulamente care vizează dominația pe piață a giganților tech, impunând obligații dure în ceea ce privește moderarea conținutului, respectarea unor condiții concurențiale corecte și condiții mai ușoare pentru clienții care vor să treacă la un alt serviciu.
DMA desemnează drept „controlori de acces” companiile cu peste 45 de milioane de utilizatori activi în fiecare lună și o…
Citește mai mult pe Hotnews.ro
Sursa https://www.hotnews.ro