Webinariile ANAF pe tema e-Factura ne arată problemele pe care le întâmpină antreprenorii. Ei vor să se conformeze, dar mulți nu știu cum să procedeze în diverse situații întâlnite în practică. În plus, de anul viitor vor trebui introduse și facturile emise către persoane fizice, motiv pentru care avem un proiect al Ministerului Finanțelor prin care se introduce un CNP digital pentru cumpărături.
În cadrul celui mai recent webinar ANAF, două angajate au răspuns întrebărilor primite privind sistemul RO e-Factura.
1. Am primit în luna a 7-a din 2024 o factură pe care o consider eronată din punct de vedere a cantității recepționate. Am transmis mesaj în sistemul e-Factura, însă furnizorul o va corecta prin stornare abia în august 2024. Cum procedez în contabilitatea lunii a 7-a?
ANAF: În luna a 7-a se înregistează factura eronată, iar în luna a 8-a stornarea și cu repunerea corectă a acestei facturi.
2. Se emit în continuare facturi cu scop special. În continuare sunt cerute pentru a însoți bunurile pe durata transportului având și informația despre preț pe care nu o au avizele. Se menționează că acest exemplar a fost eliberat la solicitarea clientului și nu înlocuiește factura transmisă prin SPV, clientul urmând să înregistreze TVA pe documentul din SPV. Considerați că este o problemă?
ANAF: OUG 120/2021 specifică că se consideră original un exemplar al facturii. Exemplarul XML cu…
Citește mai mult pe Hotnews.ro
Sursa https://www.hotnews.ro