Două angajate ale Fiscului au oferit răspunsuri la întrebările antreprenorilor legate de e-Factura în cadrul unui recent webinar. Unii dintre ei își doresc un ghid mai cuprinzător pentru că sunt foarte multe situații cu care se întâlnesc, lucru pe care l-au cerut și în cazul întâlnirii online cu reprezentantele ANAF.
1. Dacă am în sistem facturi emise în perioada 1 ianuarie – 30 iunie, dar care nu au fost înregistrate până la 1 iulie, pentru înregistrarea acestora sunt necesare XML și sigiliul Ministerului de Finanțe?
ANAF: Dacă sunt facturi emise în perioada 1 ianuarie – 30 iunie, aceasta peste perioada în care nu se sancționează emiterea facturilor, dar ele trebuiau trimise prin sistem.
2. Am o factură emisă pe 31 iulie cu bunuri intrate în gestiune pe 4 august. Cum se înregistrează factura în luna iulie?
ANAF: Înregistrați factura ca bunuri de sosit, factură emisă înainte de intrarea în gestiunea bunurilor respective.
3. Am avut furnizori care ne-au spus că factura a fost validată în sistemul e-factura și de ce noi nu o putem accepta în condițiile în care nu conținea toate elementele obligatorii conform Codului fiscal?
ANAF: Dacă aveți o obiecție legată de această factură, trimiteți un mesaj în acest sens, iar furnizorul trebuie să își ia măsurile necesare.
4. În cazul în care refuzăm o factură emisă din greșeală către societatea noastră și trimitem mesaj în SPV…
Citește mai mult pe Hotnews.ro
Sursa https://www.hotnews.ro