În ultimele luni tot mai multe companii chineze au anunțat lansarea pe noi piețe în Europa, iar la salonul de mobilitate de la Munchen a fost o prezență chineză record. Cota de piață a mașinilor electrice chineze a crescut cu mai mult de 100% în doi ani, iar „greii” industriei europene sunt neliniștiți și uneori furioși.
Un studiu al Schmidt Automotive Research făcut pe cele mai mari 18 piețe auto din Europa a arătat că în primele șapte luni din acest an au venit în Europa aproape la fel de multe mașini electrice ale unor producători chinezi, decât în întreg anul 2022.
Chinezii au ajuns să aibă, cu 86.000 de electrice livrate în șapte luni, un total de 8,3% pe piața europeană a mașinilor full-electrice. Ponderea era de numai 0,5% în 2019 și de 3,9% în 2021, mai arată datele. Marea Britanie este cea mai mare piață pentru mașinile electrice chinezești în Europa, cu aproximativ o treime din total.
Acum 15 ani chinezii încercau o primă intrare de proporții pe piața auto europeană, dar eșuau, mai ales din cauza problemelor de calitate. În 2022 chinezii au demarat o altă „invazie auto” a Europei și, de data asta, se pare că vor avea mai mult succes.
Cei cinci mari producători auto chinezi sunt Dongfeng Motor Corporation, SAIC Motor, FAW Group, BYD și Changan Automobile și au avut vânzări totale de peste 16 milioane de mașini în 2021.
Calitatea mașinilor chinezești a crescut și fiindcă, spre…
Citește mai mult pe Hotnews.ro
Sursa https://www.hotnews.ro