Bulele de informații în care ne mențin algoritmii rețelelor sociale întăresc polarizarea politică sau reflectă pur și simplu diviziunile deja existente?

Meta, compania din spatele FacebookFoto: © Inkdropcreative1 | Dreamstime.com
Un important proiect de cercetare desfășurat în perioada premergătoare alegerilor din 2020 din SUA a ajuns la concluzia că, spre deosebire de ceea ce se afirmă adesea, algoritmul Facebook nu modelează convingerile politice ale utilizatorilor săi, potrivit AFP.
Această serie de studii este rezultatul unei colaborări între Meta – compania mamă a Facebook și Instagram – și un grup de cercetători de la universități americane. Cercetătorii au avut acces la datele interne ale companiei și au putut efectua teste prin modificarea experienței online a utilizatorilor.
În total, patru studii au fost publicate în revistele științifice Science și Nature.
Algoritmul „are o influență foarte importantă asupra experienței oamenilor pe platformă”, cu alte cuvinte ce văd și cât timp o folosesc, au declarat liderii proiectului, Talia Stroud de la Universitatea Texas din Austin și Joshua Tucker de la Universitatea din New York.
Dar „schimbarea algoritmului, chiar și pentru câteva luni, este puțin probabil să schimbe convingerile politice ale oamenilor”, au adăugat ei.
Aceste convingeri au fost măsurate prin intermediul unor chestionare completate de utilizatori după ce aceștia au participat la…
Citește mai mult pe Hotnews.ro
Sursa https://www.hotnews.ro