​Brațe robotice în cuști de metal, cărucioare lungi și joase ce transportă piese, jerbe de scântei în unele secții și o mulțime de monitoare și tablete. Uzina Dacia s-a schimbat foarte mult față de primii ani ai Logan-ului, iar în articol puteți citi despre curiozități și realități, după o vizită la uzina care fabrică o mașină la fiecare 55 de secunde.

În 15 ani lumea auto a ajuns de nerecunoscut

Uzina Dacia de la Mioveni a produs peste 7 milioane de vehicule în 55 de ani, dar foarte multe s-au schimbat. Față de acum 15 ani numărul angajaților a scăzut, au apărut și roboți, este mult mai luminos și mai curat și se fac mașini clar mai fiabile, dar și mai scumpe.

Am făcut în ultimii 15 ani mai multe vizite în Uzina de la Mioveni, iar în 2008, când Duster nu exista, iar Sandero abia începea să fie produs, robotizarea nu începuse, secția Presaj era întunecată, iar bubuitul preselor se auzea precum o succesiune de mini-cutremure.

În 2008 încă era în picioare „Pavilionul administrativ”, cea mai înaltă clădire de pe platformă, clădire de 50 m înălțime ce a fost demolată în februarie 2009.

Tot în 2009, Francois Fourmont, șeful Dacia pe atunci, spunea într-un interviu pentru HotNews.ro că „Nu avem vocația să lansăm mașini de 30.000 de euro precum Skoda”. Foarte multe s-au schimbat în 14 ani: Dacia are și mașini de peste 25.000 de euro, Skoda are modele de 45.000 de euro. Mașinile sunt…



Citește mai mult pe Hotnews.ro

Sursa https://www.hotnews.ro

Lasă un răspuns