Preşedintele Uniunii Crescătorilor de Păsări din România (UCPR), Ilie Van, susține că vânzările de ouă din perioada sărbătorilor de Paști din acest an vor fi cu aproximativ 30% mai mici decât anul trecut, din cauza crizei generate de pandemia de coronavirus.

oua vanzari 2020

În perioada sărbătorilor de Paște din anii trecuți, erau vândute în România între 170 și 180 de milioane de ouă, ceea ce reprezenta vânzări cu 50% mai mari decât într-o lună obișnuită.



În ceea ce privește preferințele consumatorilor din România, lucrurile stau în felul următor, conform sursei citate:

„Ouăle de consum au cea mai bună trasabilitate dintre toate produsele agroalimentare prin marcarea pe coaja oului a codului alfa numeric care identifică ţara unde se produce, judeţul, codul fermierului, dar şi sistemul de creştere (cuşti, adăpost, adăpost + aer liber, ecologic). De exemplu: 3RO GR 00X reprezintă ouă obţinute de la găini crescute la cuşti (cifra 3) în România (RO), judeţul Giurgiu (GR) cu codul fermierului (00X). De asemenea, pe coaja oului se marchează şi data până la care trebuie consumat oul respectiv (ddm 25.04.2020). Cu toate acestea sunt consumatori care încă nu citesc aceste informaţii, cumpărând ouă venite din alte state membre, dar care în mod cert nu sunt la fel de proaspete ca şi cele din fermele noastre“.

Chiar dacă, și în perioada actuală, consumatorii casnici cumpără un număr de ouă aproximativ egal cu cel din anii trecuți, scăderile consistente ale vânzărilor se datorează în special încetării comenzilor din HORECA, în condițiile în care hotelurile, pensiunile și restaurantele au fost închise încă dinainte de instituirea stării de urgență în România.

Concurs cu premii în bani pe site-ul nostru. Află cum poți să câștigi!



Lasă un răspuns