În fiecare an, odată cu începerea școlii, erau semnalate multiple probleme legate de produsele comercializate în magazinele din apropierea unităților de învățământ sau chiar în legătură cu cornul și laptele primite de elevi. De acum înainte, atât elevii cât și părinții au la dispoziție un număr de telefon special, la care pot să semnaleze astfel de probleme.
Începând de luni, 14 septembrie, elevii şi părinţii care doresc să sesizeze nereguli în domeniul protecţiei consumatorului au la dispoziţie linia telefonică InfoCons Junior 021 9615. Ea este pusă la dispoziţie de organizaţia de protecţie a consumatorilor InfoCons..
„InfoCons este alături de toţi copiii şi părinţii punând la dispoziţie numărul InfoCons Junior – 021 9615, număr cu tarif normal în reţeaua Telekom, apelabil din toate reţelele. La acest număr elevii pot solicita consiliere, informare şi depune o sesizare în domeniul protecţiei consumatorilor. Elevii, în calitatea lor de consumatori de bunuri şi servicii, îşi pot apăra drepturile şi pot lua atitudine când acestea le-au fost încălcate sau nu au fost respectate. Dacă aceştia au o problemă legată de protecţia consumatorilor pot apela la numărul destinat acestui proiect şi pot solicita informaţii utile“, se arată în comunicatul InfoCons.
De asemenea, elevii din învăţământul preuniversitar au la dispoziţie şi adresa de e-mail infoconsjunior@infocons.ro, unde pot să semnaleze același tip de probleme.