Piața online de electrocasnice și IT este în creștere susținută, astfel că, la sfârșitul acestui an, va ajunge la 40 la sută din totalul vânzărilor. Pe locul al doilea se află magazinele specializate, în frunte cu Altex și Flanco.

Piața românească de electrocasnice și IT ajunge la o cifră de 3,4 miliarde de euro anual, conform datelor furnizate de Ziarul Financiar.

electronice si it romania

În ultimii 7 ani, au avut loc două fenomene care au influențat în mod semnificativ evoluția acestei piețe. Pe de o parte, liderii Altex și Flanco și-au extins rețeaua de magazine inclusiv în orașele mici, cu 20 000 până la 30 000 de locuitori. Pe de altă parte, magazinele online și-au extins livrarea în întreaga țară, ceea ce a dus la dispariția multor rețele cu un număr mic de unități.

Singurul segment constant din punctul de vedere al cotei de piaţă este cel al hipermarketurilor şi al altor magazine cu dominantă alimentară. Aceste unităţi au cucerit 6-7% din piaţă, iar cota a rămas constantă deşi piaţa de electro-IT a crescut pentru că şi lanţurile de hipermarketuri şi supermarketuri s-au extins şi au reuşit să cucerească noi clienţi.

În schimb, micii independenţi îşi continuă declinul, astfel că au ajuns să controleze doar 14% din totalul vânzărilor, faţă de o treime în 2012.

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.