Un studiu realizat de Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorului (ANPC) confirmă, acum cu date precise, ceea ce se bănuia de mai mult timp: există produse care, deși au denumiri identice cu cele vândute în vestul Europei, prezintă diferențe majore. În continuare, vă arătăm care sunt produsele respective, identificate de Protecția Consumatorului.

produse dublu standard romania

 

Danone Activia Nature, cu mai puțin calciu pentru români

În cazul iaurtului Danone – Activia Nature, procentul de calciu exprimat în % din Valoarea Nutriţională de Referinţă al produsului aflat pe piaţa națională este de 121%, faţă de 168% în Finlanda şi 148% în Polonia.

Acelaşi produs comercializat de Danone are un conţinut de proteine de 3,5% pe piaţa din România, faţă de 4,9% cât are acelaşi produs comercializat în Germania şi Finlanda.

 

Fanta de portocale… cu jumătate din portocalele francezilor

Dacă Fanta de portocale are în România doar 5% suc din concentrat de portocale, în Franţa procentul este de 10%, iar în Italia ajunge şi la 12%.

Și, după cum veți vedea în continuare, Fanta de portocale nu e singurul suc la care există astfel de diferențe.

 

Freeway Orangeade, aproape fără portocale, comparativ cu Vestul

Alt produs găsit cu caracteristici diferite deşi are acelaşi ambalaj ca cel din Occident este sucul de portocale Freeway – Orangeade. În acest caz, procentul de suc de portocale obţinut din concentrat este de 3% în România, faţă de 20% în Italia, 10% în Franţa şi 8% în Olanda sau Spania.

 

Ciocolată Milka cu alune mai puține

Ciocolata Milka cu alune de pădure (whole hazelnuts) are, în varianta comercializată pe piața românească, 17% alune.

În Germania, proporţia de alune este de 20%, iar în Franţa ajunge la 22%.

 

Kinder Pingui – mai puțin lapte, mai puține proteine

În cazul ciocolatei Kinder – Pingui, produsul comercializat pe piaţa din România conţine 21% lapte, faţă de 24% în cazul produsului comercializat în Germania, Danemarca sau Franţa.

Aceeași ciocolățică are un procent de 5,3% proteine, faţă de 7% în țările din Vest. astfel, produsul comercializat în Germania şi Finlanda prezintă un conţinut de proteine mai mare cu 32% faţă de produsul comercializat în România şi Bulgaria.

 

Dr. Oetker cu mai multe grăsimi  

Praful de budincă cu gust de ciocolată Dr.Oetker, are un procent de grăsimi de 3,1% şi acizi graşi saturaţi de 1,9%, faţă de 1,5% şi 0,9% cât are acelaşi produs comercializat în Germania şi Olanda.

 

Cuburile Knorr, de zece ori mai puțin extract de pasăre

În cazul cuburilor Knorr, bază pentru mâncărurile din pasăre, produsul comercializat pe piața românească are 0,1% extract de pasăre faţă de 1% cât au produsele similare din Vest.

Acelaşi produs are 2% grăsime în România, față de 3% în Occident.

 

Soluție posibilă: retragerea produselor de pe piața românească?

Redăm declarația șefului de la Protecția Consumatorului, Horia Constantinescu, citat de adevarul.ro:

„Cumva mai dulcele unora e mai puţin dulcele altora, lucrurile au o diferenţă clară de abordare. Este mai mult decât evident că cele două pieţe nu sunt abordate unitar. Vom depune diligenţe atât la nivel european cât şi sigur la nivel naţional.

Vom merge până acolo în aşa fel încât depistând lucruri tratate într-un fel în Europa şi tratate altfel pe piaţa românească, să le retragem de pe piaţa românească“.

Un sfert din produsele românești, diferite de cele cu etichetă similară din Occident 

 

Ai avut probleme cu produsele cumpărate de la un magazin? Un vânzător te-a tratat cu lipsă de respectă? Împărtășește-ți experiența pe YesComment.ro! Intră aici, înregistrează-te și povestește întregii țări experiența prin care ai trecut!

  1. […] Care sunt produsele cu diferențe clare între România și Vestul Europei […]

  2. […] Fanta, Danone, Kinder, Knorr… – Care sunt produsele cu diferențe clare între România și Vest… […]

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.