În 2019, consumul de sucuri pe bază de fructe și de nectaruri a crescut cu aproape 5% față de 2017. El s-a ridicat la 67 de milioane de litri, adică ceva mai mult de 3,5 litri pe cap de locuitor, conform calculelor făcute de zf.ro pe baza datelor de la Asociaţia Europeană a Producătorilor de Sucuri de Fructe (AIJN).

nectar si sucuri de fructe

Cea mai mare pondere în consum o au nectarurile, cu peste 60%, restul fiind reprezentat de sucurile pe bază de fructe. De asemenea, se remarcă o creștere a ponderii mărcilor consacrate, în dauna celor mai puțin cunoscute.

Condorm unui top realizat de compania de cercetare Euromonitor, piața este dominată de Cappy, brand ce aparține Coca-Cola HBC, cel mai mare jucător de pe piața băuturilor răcoritoare. Pe locul al doilea în top, aproape la egalitate cu Cappy, se află Tymbark, produs de Maspex România, a cărui cotă depășește, de asemenea, 15% din piață. Podiumul este completat de Giusto, brandul produs de compania românească Romaqua Group, cu o cotă de piață de 11%.

Mai multe detalii aici

 

Ai avut probleme cu produsele cumpărate de la un magazin? Un vânzător te-a tratat cu lipsă de respect? Împărtășește-ți experiența pe YesComment.ro! Intră aici, înregistrează-te și povestește întregii țări experiența prin care ai trecut!

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.