Piața vinului și a băuturilor alcoolice este una care ascunde uneori surprize neplăcute, în România. Protecția Consumatorilor oferă o serie de recomandări, pentru toți cei care achiziționează vin sau alte tipuri de băuturi alcoolice.
Ce trebuie să conțină eticheta unei sticle de vin sau a altei băuturi alcoolice
- denumirea sub care se vinde produsul,
- denumirea şi adresa producătorului sau a importatorului sau a îmbuteliatorului,
- volumul net,
- concentraţia alcoolica,
- o informaţie privind lotul,
- data durabilităţii minimale pentru băuturile alcoolice cu concentraţia alcoolica mai mică de 10% vol.;
- pentru vinuri, eticheta trebuie să mai conţină următoarele informaţii: categoria de calitate, indicaţia geografică sau denumirea de origine controlată pentru vinurile de calitate superioară, tipul vinului, funcţie de conţinutul de zaharuri;
La ce trebuie să mai fie atent cumpărătorul
- consumatorul trebuie să verifice aspectul lichidului, respectiv culoarea să fie corespunzătoare sortimentului, limpede, fără depuneri sau impurităţi în suspensie;
- la întoarcerea sticlei cu dopul în jos, conţinutul nu trebuie să se tulbure sau să prezinte impurităţi sau scurgeri;
- marcarea băuturilor alcoolice distilate se face cu respectarea reglementărilor în vigoare emise de Ministerul Finanţelor.