Pandemia de coronavirus a reprezentat pentru mulți un moment prielnic pentru a-i păcăli pe utilizatori prin intermediul reclamelor.

 

Astfel, de la începutul răspândirii virusului și până în prezent, Google a monitorizat atent comportamentul publicitarilor și a detectat reclamele care vor să profite de criză. Spre exemplu, s-a observat o creştere rapidă a reclamelor frauduloase la produse cu cerere mare, precum măştile.

Aceste reclame promovau produse cu preţuri mult peste media pieţei, minţind în privinţa calităţii produsului, pentru a înşela oamenii în a cumpăra, sau erau plasate de comercianţi care nu-şi livrau niciodată comenzile.



Google a demarat o procedură prin care se poate detecta cu ușurință publicitatea mincinoasă și a încercat să îi oprească pe cei rău-intenționați. În ultimele luni, au fost blocate sau eliminate zeci de milioane de reclame care aveau legătură cu subiectul coronavirusului, pentru încălcarea politicilor, inclusiv preţuri mari nejustificate, încercări de a profita de lipsa de echipamente medicale sau tratamente şi remedii înşelătoare.

Astfel, s-a ajuns la o cifră record, de peste 2,7 miliarde de reclame eliminate de Google doar anul trecut. De asemenea, aproape 1 milion de conturi de publicitari au fost suspendate, iar alte 1,2 milioane de conturi de publisheri si peste 21 de milioane de pagini web au fost închise.



Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.