Pandemia de coronavirus a reprezentat pentru mulți un moment prielnic pentru a-i păcăli pe utilizatori prin intermediul reclamelor.

 

Astfel, de la începutul răspândirii virusului și până în prezent, Google a monitorizat atent comportamentul publicitarilor și a detectat reclamele care vor să profite de criză. Spre exemplu, s-a observat o creştere rapidă a reclamelor frauduloase la produse cu cerere mare, precum măştile.

Aceste reclame promovau produse cu preţuri mult peste media pieţei, minţind în privinţa calităţii produsului, pentru a înşela oamenii în a cumpăra, sau erau plasate de comercianţi care nu-şi livrau niciodată comenzile.



Google a demarat o procedură prin care se poate detecta cu ușurință publicitatea mincinoasă și a încercat să îi oprească pe cei rău-intenționați. În ultimele luni, au fost blocate sau eliminate zeci de milioane de reclame care aveau legătură cu subiectul coronavirusului, pentru încălcarea politicilor, inclusiv preţuri mari nejustificate, încercări de a profita de lipsa de echipamente medicale sau tratamente şi remedii înşelătoare.

Astfel, s-a ajuns la o cifră record, de peste 2,7 miliarde de reclame eliminate de Google doar anul trecut. De asemenea, aproape 1 milion de conturi de publicitari au fost suspendate, iar alte 1,2 milioane de conturi de publisheri si peste 21 de milioane de pagini web au fost închise.



Lasă un răspuns