În intervalul ianuarie-iunie 2020, obiceiurile de consum ale românilor au înregistrat mai multe schimbări, ca urmare a pandemiei de coronavirus și a măsurilor luate pentru limitarea răspândirii acesteia. Datele sunt oferite de un studiu GFK, apărut luni.

sapun crestere vanzari kaufland

Astfel, au crescut semnificativ vânzările la conservele de carne și peşte, la alimentele instant, crema de ciocolată, făină şi mălai. Pe același trend ascendent s-au aflat și vânzările produselor de curăţenie, săpunului, şerveţelelor umede, aditivilor pentru prăjituri, specialităţilor de brânză și ale napolitanelor.

În schimb, produsele de îngrijire a părului, cremele de faţă şi corp sau deodorantele au înregistrat scăderi în volum, pe fondul scăderii numărului de ieșiri în public.

Per total, piaţa de bunuri de larg consum a înregistrat o creştere în valoare cu 12% în prima jumătate a lui 2020, faţă de primul semestru din 2019.

Pe fondul unor preţuri majorate cu 5%, gospodăriile din România au cumpărat volume mai mari cu 9% şi au ales segmente inferioare de preţ.

Studiul descrie următoarea realitate: „Criza medicală şi, implicit, restricţiile din ultimele luni au determinat schimbări în comportamentul de cumpărare, astfel încât frecvenţa vizitelor la magazin a scăzut cu 6%, iar suma medie plătită la un act de cumpărare a crescut cu aproape 20%“.

Lasă un răspuns