Peste jumătate din consumatorii europeni au declarat, conform unui studiu Mastercard citat de Agerpres, că în acest an vor restrânge bugetul alocat sărbătorilor de Crăciun. Mai precis, 58% au oferit această declarație. Pe de altă parte, 45% au spus că vor investi mai mult timp în a le alege sau a le confecţiona.

 

legenda lui mos craciun si mos nicolae

Cadourile cumpărate cel mai frecvent

Studiul amintit oferă și o listă a cadourilor menționate cel mai frecvent de consumatori. Acestea sunt următoarele:

  • coşurile cu produse artizanale (38%);
  • cadourile pentru relaxare (37%);
  • fotografiile înrămate (35%);
  • experienţe oferite cu scopul de a petrece timp împreună (32%);
  • decoraţiuni personalizate (26%).

 

Din ce magazine se fac cumpărăturile

Jumătate dintre europenii intervievați (50%) au declarat că, prin intermediul cadourilor de Crăciun, au putut contribui cu ceva pentru comunitate:

  • 59% au cumpărat de la producători locali pentru a ajuta la redresarea comunităţii;
  • 44% au cumpărat felicitări de Crăciun de la mici afaceri locale;
  • 61% vor cumpăra alimentele şi băuturile pentru masa de Crăciun de la un magazin local;
  • 27% au rezervat o masă pentru cina de Crăciun la un restaurant independent din cartierul în care locuiesc.

 

De Crăciun, fii mai bun! – susținerea inițiativelor caritabile

Studiul menționat indică faptul că 48% dintre europeni au cumpărat cadouri pentru a susţine o cauză:

Astfel, 18% au cumpărat produse pentru a sprijini o asociaţie caritabilă.

17% au achiziţionat cadouri care susţin adopţia animalelor de companie.

14% au făcut donaţii direct către o asociaţie, în numele cuiva.

19% au declarat că au cumpărat felicitări de Crăciun caritabile în acest an.

Studiul citat a fost realizat cu ajutorul companiei de cercetare Fly Research, în noiembrie 2020, şi a cuprins un eşantion de 16 000 respondenţi adulţi din 15 ţări europene.

 

 

Jucării periculoase, descoperite de Protecția Consumatorilor Galați

Zeci de români la coadă, în ger, în fața unui magazin Jumbo

 

Lasă un răspuns