clienților, sunt gata să profite de absolut orice ocazie. Una dintre acestea este ziua de 1 martie, care marchează începutul primăverii și o ocazie cu care se cumpără numeroase mărțișoare.

Paul Anghel, președinte la Autoritatea Națională pentru Protecția Consumatorilor (ANPC), a postat pe pagina personală de Facebook un text în care avertizează consumatorii despre principalele riscuri cu care se pot confrunta, atunci când se decis ă cumpere un astfel de simbol al primăverii.

Redăm, în continuare, cele mai importante pasaje din postarea oficialului de la ANPC.

martisor protectia consumatorilor

De unde cumperi mărțișoarele

„Este foarte important de unde alegem să cumpărăm mărţişoarele. Mărţişoarele se vând peste tot, la tarabe, supermarket-uri, magazine de bijuterii și târguri de cadouri organizate în perioada premergătoare zilelor de 1 și 8 martie.

Dacă optăm pentru o bijuterie fină din aur, argint sau bătută cu pietre semipreţioase, ar fi bine să o cumpărăm numai din magazine autorizate care vând bijuterii. Un mărţişor din argint vândut la colţ de stradă şi care costă câțiva lei nu poate fi din argint!“

 

Atenție la ambalaj!

„Indiferent de ce mărţişor veți alege, acesta trebuie să aibă un ambalaj, respectiv un plic, o cutiuţă, un săculeţ etc. Nu cumpărați mărţişoare cu ambalajul rupt, mototolit, murdar sau pătat. Și ambalajul contează foarte mult. Verificați ca şnurul să nu se desprindă, să nu se deşire şi să fie de calitate.

 

Cele mai importante reguli, când cumperi un mărțișor din metale prețioase

Conform lui Paul Anghel, cele mai importante reguli pe care clienții e bine să le respecte, când cumpără un mărțișor din metale prețioase, sunt următoarele:

„ • să solicite  informații complete despre produs, preț, condiții de cumpărare;

  • să se asigure că primesc un Certificat de calitate în original, care trebuie să conțină obligatoriu:

▪ detalii corecte, precise și complete referitor la produsul cumpărat (titlul metalului, natura pietrelor etc.);

▪ datele de identificare ale operatorului economic de unde se achiziționează produsul.

– să se asigure că primesc factura fiscală sau bonul fiscal care să justifice            achiziționarea produsului;

– să ceară informații suplimentare despre garanția oferită produsului și            eventualele probleme de service ce pot să apară ;

– să verifice politica, respectivului operator economic, de returnare a bunurilor, în cazul apariției unor defecte ulterioare.

 

Cele mai frecvente abateri constatate de Protecția Consumatorilor

În urma acțiunilor de control desfășurate în anii trecuți comisarii ANPC au depistat abateri precum:

  • lipsa mărcii de certificare ANPC sau de garanție proprie pentru mărțișoare și bijuterii din argint;
  • lipsa informațiilor privind calitatea pietrelor conținute de mărțișoarele și bijuteriile din aur sau argint comercializate;
  • lipsa certificatelor de garanție la comercializarea ceasurilor din argint;
  • lipsa indicării datei de începere și de încetare a promoției în cadrul căreia se comercializau mărțișoare și bijuterii din aur și argint;
  • nepoansonarea marțisoarelor din argint, combinate cu metal comun, cu mărcile impuse de prevederile legale;
  • lipsa afișării prețurilor;
  • lipsa buletinului de verificare metrologică a cântarului pentru bijuterii.

 

 

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.