Miniştrii transporturilor din opt ţări membre UE, între care şi România, au discutat luni despre eforturile lor de a determina o modificare a limitelor propuse de Uniunea Europeană pentru emisiile vehiculelor în cadrul normelor Euro 7, relatează Reuters.
Autosttrada A1 București – PiteștiFoto: Moruzx | Dreamstime.com
În afară de România, această iniţiativă este sprijinită de Republica Cehă, Germania, Italia, Polonia, Portugalia, Ungaria şi Slovacia.
Propunerea de reglementare legislativă numită Euro 7, pe care ţările UE şi europarlamentarii vor începe să o negocieze în acest an, ar înăspri limitele pentru emisiile poluante, dăunătoare pentru sănătate, inclusiv oxizii de azot. UE spune că beneficiile pentru sănătate ar fi mult mai mari decât costurile. Însă aceste ţări se opun normelor propuse, despre care spun că sunt împovărătoare pentru industrie. Cele mai multe dintre ele au sectoare mari de producţie auto, notează Reuters.
Un oficial al UE a declarat că miniştrii au discutat luni despre termenele “nerealiste” ale legislaţiei şi despre problemele legate de echipamentele de aplicare a acesteia.
“Efortul nostru este, în domeniul Euro 7, de a face aceste condiţii cu adevărat realiste, de a le face realizabile”, a declarat ministrul ceh al transporturilor, Martin Kupka, într-un interviu telefonic pentru Reuters acordat după reuniunea de la Strasbourg, pe care el a convocat-o.
Cehia spune că ţările pe care…
Citește mai mult pe Hotnews.ro
Sursa https://www.hotnews.ro