SUV-urile aveau doar 3% din piața mașinilor noi în România acum 20 de ani și au ajuns la o cotă de 43% anul trecut. Au apărut SUV-uri mici de oraș, dar și unele uriașe, de peste 200.000 de euro. Au fost lansate multe feluri și vânzările au tot crescut. De ce SUV-urile au așa de mare succes? De ce la plac și românilor așa de mult „gipanele”?

SUV-uriFoto: Dan Rențea, Dreamstime.com

De la 10% la 40% în zece ani

În multe țări ale Europei SUV-urile au ajuns în zece ani să aibă peste 40% din piață, față de sub 10% în 2011. Psihologii explică asta și prin poziția înaltă de condus care dă un sentiment de protecție și o senzație de securitate într-o lume tot mai plină de pericole. Și de latura psihologică au ținut cont constructorii auto când au decis să lanseze SUV-uri de toate dimensiunile, mașini la care marja de profit este mai mare decât la alte modele.

În lume s-au vândut peste 35 de milioane de SUV-uri anul trecut, cele mai vândute modele fiind Toyota RAV4, Tesla Model Y, Honda CR-V, Hyundai Tucson și Kia Sportage.

SUV-urile aveau doar 3% din piața românească în 2004 și sub 10% în 2009, înainte de lansarea Duster. În 2011, SUV-urile aveau cam 15% din piață, iar cele mai vândute modele erau acum 12 ani Dacia Duster, Volkswagen Tiguan, Hyundai ix35, Mitsubishi ASX și Ford Kuga.

SUV-urile au ajuns la o cotă de 26% pe piața mașinilor noi în 2017, la 38% în 2020 și la 43% anul trecut. Duster a…



Citește mai mult pe Hotnews.ro

Sursa https://www.hotnews.ro

Lasă un răspuns

Acest site folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.