„Kei cars” sunt mai mici decât un Matiz, sunt pătrățoase, dar neobișnuit de înalte. Au avut succes în Japonia, ajutate și de subvenții, dar și de un context special. Au fost voci importante din industria auto care au spus că aceste mașinuțe pot pe viitor să se vândă în volume mari și în Europa.

În cultura rutieră a Japoniei, „Kei cars” înseamnă mașini ușoare. Au portbagaj foarte mic, volanul este pe dreapta și cele mai rapide modele ating 120 km/h.

Mașini liliputane născute dintr-o nevoie reală

Aceste „kei cars” au aproape 40% din piața auto totală din Japonia, pot avea maxim 3,40 metri lungime și cel mult 900 kg greutate, iar prețurile pornesc de la 12.000 de euro, datorită unor avantaje fiscale și scutirii de diverse taxe. În Japonia, aceste mașini pot avea motor de maxim 660 cc pentru a se încadra în această categorie, constrângere extrem de importantă pentru designeri și ingineri.

Un „kei car” este, în general, cu 30 cm mai scurt decât o Dacia Spring și cu 10 cm mai scurt decât un Matiz.

O mare diferență este că aceste kei cars tipic japoneze sunt mult mai înalte decât mașinile europene de clasă A și cele mai multe sunt MPV (dubițe) la tipul de caroserie, fiind utilizate pentru trasee scurte și foarte rar pentru unele de peste 150-200 km.

sursa foto Arifconcept, Dreamstime.com

Regulile japoneze privind dimensiunile și motorizarea maximă permisă s-au schimbat de câteva ori în Japonia…



Citește mai mult pe Hotnews.ro

Sursa https://www.hotnews.ro

Lasă un răspuns