Sediu ANAF, Foto: Hotnews / Florin Barbuta

Sediu ANAF, Foto: Hotnews / Florin Barbuta

Antreprenorii se lovesc de diverse situații din cauza e-Factura, iar webinariile ANAF pe temă ne arată ce-au făcut în practică, mai ales că mulți se tem de amenzi. La cel mai recent webinar, două angajate ale Fiscului au răspuns întrebărilor contribuabililor.

*e-Factura este obligatorie în relația B2B și B2G, iar întrebările de mai jos fac referire la aceste relații.

1. Am achiziționat un produs de la un cunoscut lanț de magazine de electronice la începutul lunii iulie și nu a pus factura în SPV. Prin urmare, la finalul lunii am dus produsul înapoi și am solicitat returul. Am găsit în SPV factura de storno pe care nu am înregistrat-o pentru că nu era pusă și factura de achiziție. Le-am dat mesaj în SPV. Am procedat corect?

ANAF: Da, ați procedat corect.

2. Este corect ca beneficiarul să înregistreze facturi primite în e-Factura mai târziu de 5 zile, dacă expeditorul a trimis cu întârziere?

ANAF: Da, se înregistrează, doar că furnizorul este pasibil de sancțiuni.

3. Unde pe factura în format PDF este indexul de încărcare, dar și cel de descărcare?

ANAF: Indexul vă apare și la transmiterea facturii.

4. PFA cu activitate de pescuit a transmis în e-Factura fără cod NC pentru pește, cum ar trebui să procedez la corectarea…



Citește mai mult pe Hotnews.ro

Sursa https://www.hotnews.ro

Lasă un răspuns