Logo Meta, Foto: Daniel Constante, Dreamstime.com

Logo Meta, Foto: Daniel Constante, Dreamstime.com

Comisia Europeană a cerut vineri Meta să dea explicații cu privire la sistemul său de abonamente fără reclame pe Facebook și Instagram, pe care asociațiile l-au acuzat de încălcarea normelor UE privind datele cu caracter personal, potrivit AFP.

Începând din noiembrie, Meta oferă utilizatorilor europeni de Facebook și Instagram posibilitatea de a alege între a continua să utilizeze aceste servicii în mod gratuit, consimțind în același timp la utilizarea datelor lor cu caracter personal pentru publicitatea direcționată, sau de a plăti un abonament pentru a nu mai vedea reclame.

Această opțiune este prezentată de gigantul american ca o modalitate de a se conforma normelor europene privind prelucrarea datelor cu caracter personal, care au dus deja la mai multe condamnări și amenzi.

Cu toate acestea, asociațiile de consumatori au depus joi o plângere împotriva noului sistem de abonament, denunțându-l drept „o perdea de fum menită să distragă atenția consumatorilor de la prelucrarea ilegală a datelor lor personale”.

Meta a declarat că acuzațiile sunt „nefondate”.

Vineri, executivul european a anunțat că a trimis o cerere de informații gigantului american al rețelelor de socializare pe această temă, în temeiul noului Regulament privind serviciile…



Citește mai mult pe Hotnews.ro

Sursa https://www.hotnews.ro

Lasă un răspuns