Protecția Consumatorilor oferă o serie de sfaturi pentru cei care cumpără lactate și produse din lapte. Le redăm mai jos pe cele mai importante dintre ele, care ne pot ajuta pe fiecare dintre noi să cumpărăm doar lactate de calitate și potrivite pentru consum:

lapte si produse lactate

  • consumatorii trebuie să fie atenţi la modul de prezentare a ambalajului. În cazul în care ambalajul este bombat, înseamnă că a început procesul de fermentare şi produsul nu mai este propriu consumului uman;
  • trebuie acordată atenţie deosebită condiţiilor de depozitare, atât în magazinul de desfacere, cât şi la domiciliu. Verificaţi dacă laptele şi produsele lactate sunt păstrate la temperatura indicată de producător şi refuzaţi achiziţionarea produselor care au fost expuse spre comercializare la alte temperaturi decât cele indicate de producător;
  • să solicite vânzătorului, în cazul în care magazinul nu are asigurat sistemul de autoservire, să consulte eticheta produsului pentru a analiza compoziţia şi, mai ales, încadrarea în data durabilităţii minimale. Nu achiziţionaţi produsele pentru care aveţi îndoieli privind calitatea şi modul de informare prin etichetare;
  • consumatorii trebuie să solicite vânzătorilor informaţii suplimentare cu privire la natura produselor pe care doresc să le cumpere, întrucât există cazuri în care comercianţii expun la vânzare, în acelaşi spaţiu, înlocuitori de produse lactate alături de produse lactate. În condiţiile în care modul de prezentare (formă de calup, dimensiuni, aspect, culoare) şi chiar de etichetare sunt asemănătoare, diferenţierea este îngreunată, motiv pentru care este absolut necesar să solicite informaţii suplimentare din partea comerciantului;
  • consumatorii trebuie să refuze produsele care prezintă data durabilităţii minimale/data limită de consum modificată sau depăşită;
  • să nu cumpere lapte şi produse din lapte din locuri neautorizate. Comerciantul respectiv nu are posibilitatea să asigure condiţiile optime de transport, depozitare şi comercializare şi nu poate elibera bon de casă cu care să fie justificată tranzacţia comercială. Astfel, consumatorul riscă să achiziţioneze un produs neconform sau chiar nesigur, care îi poate afecta sănătatea.

 

 

Ai avut probleme cu produsele cumpărate de la un magazin? Un vânzător te-a tratat cu lipsă de respect? Împărtășește-ți experiența pe YesComment.ro! Intră aici, înregistrează-te și povestește întregii țări experiența prin care ai trecut!

Lasă un răspuns