Dacă pentru vacanța de Paște sau de 1 mai românii au fost nevoiți să își modifice planurile din cauza pandemiei de coronavirus, pentru concediile din sezonul estival oamenii încă așteaptă cu sufletul la gură un răspuns.

 

 

Mulți dintre ei se plâng de faptul că atât companiile aeriene, cât și marile agenții de turism nu oferă răspunsuri concludente cu privire la anularea rezervărilor sau posibilitatea de a primi banii înapoi pe vacanțe și pe biletele de avion cumpărate în avans.

Spre exemplu, un client din Sfântu Gheorghe (județul Covasna), care și-a rezervat o vacanță pentru sfârșitul lunii august, în Antalya, la una dintre cele mai cunoscute agenții de turism din România, a încercat să ia legătura cu reprezentanții companiei, însă fără succes.

Mai mult, acesta s-a plâns de faptul că agenția își pune clienții în situația de a-și reprograma vacanța până la o dată fixă, cu o taxă suplimentară de 50 de Euro de persoană, fără a oferi informații relevante legate de ceea ce se va întâmpla în caz contrar. De asemenea, detaliile cu privire la asigurările specifice lipsesc cu desăvârșire.



Cu toate că au fost contactați prin diverse mijloace, atât la telefon, cât și pe rețelele de socializare, reprezentanții agenției de turism continuă să amâne solicitările clienților, fără a oferi un răspuns.

Mai mult, s-ar părea că postările altor clienți nemulțumiți au fost deja șterse de pe pagina oficială. „Mulțumesc că mi-ați șters comentariul și nu numai al meu. Îmi pare rău că acționați în acest fel”, a comentat un utilizator pe rețelele de sociale.

 

 

Ce se întâmplă în cazul biletelor de avion?

În cazul biletelor de avion, mai multe companii aeriene promit reprogramări de zboruri, vouchere cadou și banii restituiți. Spre exemplu, reprezentanții Ryanair spun că vor înapoia banii celor care cer asta, după încetarea crizei.

La rândul său, Tarom anunță că cei afectați pot opta fie pentru reprogramarea zborului, fie pentru rambursarea sumei. Pe lângă aceste soluții, cei de la Blueair oferă în plus posibilitatea de a primi un voucher valabil cel puțin un an.

WizzAir spune că toți clienții care au avut zborurile anulate primesc suma în contul de client, chiar cu un bonus de 20%, însă banii pot fi folosiți doar pentru alte călătorii în următorii doi ani. Clienții pot cere și rambursarea banilor, dar compania anunță, la fel, că acest lucru va dura mai mult.

Oamenii sunt nevoiți să apeleze la firmele de despăgubiri

În ultimele două luni, s-a dublat numărul celor care au apelat la firmele care se ocupă de recuperarea despăgubirilor de la companiile aeriene. Sunt călători care fie nu știu o limbă străină, fie au fost refuzați direct sau nu au primit nici măcar un răspuns de la agenția de turism sau de la site-urile prin care au făcut rezervările la companiile aeriene.

Concurs cu premii în bani pe site-ul nostru. Află cum poți să câștigi!



Lasă un răspuns