Curtea de Apel Cluj a luat, recent, o decizie prin care îi dă dreptate unei femei ce intentase proces împotriva Lidl. În urmă cu doi ani, femeia, care lucra la un magazin Lidl din Bistrița, a fost concediată, pe baza unor acuzații de furt, conform informațiilor oferite de gazetadecluj.ro.

 

LIDL

Ce s-a întâmplat la magazinul din Bistrița

Femeia era angajată a companiei de un deceniu, în momentul în care directorul de vânzări a acuzat-o de furt. Acesta i-a reproșat că, după ce făcuse cumpărături în magazin într-o sacoșă cu care a intrat în depozit, ar fi introdus și alte produse acolo, fără ca pe acestea să le fi plătit.

Angajata, care nu avusese niciodată probleme cu legea, s-a speriat de amenințarea cu un proces și a acceptat să scrie demisia din cadrul companiei. Ulterior, directorul zonal de vânzări a dat-o exemplu negativ în cadrul unei ședințe, spunându-le angajaților din alte trei magazine din județul Bistrița-Năsăud că femeia a furat din magazin, fără să aducă dovezi în acest sens.

 

Decizia inițială a Tribunalului Bistrița

Ulterior, după ce și-a revenit din șocul inițial, femeia – la vremea respectivă mamă singură, cu doi copii, dintre care unul avea 2 ani și 5 luni – a contestat în instanță decizia de concediere, cerând și reluarea jobului, precum și daune morale în valoare de 15 000 de lei.

Tribunalul Bistrița a respins acțiunea civilă a fostei angajate, considerând că aceasta nu a fost constrânsă în nici un fel să semneze încetarea contractului de muncă.

Bistrițeanca a contestat această decizie, ajungând astfel la Curtea de Apel Cluj.

 

Decizia Curții de Apel Cluj

Judecători clujeni au permis audierea unui număr mai mare de martori, comparativ cu ceea ce se întâmplase la Tribunalul Bistrița. Ca urmare a procesului, Curtea de Apel Cluj a luat o decizie favorabilă femeii, motivând-o în felul următor:

„Din probele administrate rezultă cu certitudine că situația de fapt descrisă de subsemnata corespunde realității. Martorii audiați, chiar dacă numărul acestora a fost redus de către instanță au declarat că superiorul său C.V. i-a aduc acuzații grave de furt și delapidare. A fost amenințată că se va formula plângere penală împotriva sa. (…) Martorii audiați în cauză confirmă faptul că împotriva reclamantei a fost pornită practic o campanie de blam public, situația sa fiind prezentată ca exemplu negativ în fața colectivului de salariați din mai multe puncte de vânzare aparținând pârâtei“.

Prin urmare, atitudinea angajatorului a fost considerată „vădit ilegală și ilegitimă“.

În consecință, Curtea de Apel Cluj a dispus anularea deciziei de încetare a contractului de muncă și a obligat Lidl să o reprimească pe femeie la muncă, pe postul de asistent manager magazin, deținut anterior scandalului amintit. În plus, lanțul de supermarketuri trebuie să îi plătească femeii drepturile salariale cuvenite începând cu data încetării contractului de muncă și până la data reintegrării efective, actualizate cu dobânda legală de la data introducerii acțiunii și până la data plății efective. În plus, Lidl va suporta și cheltuielile de judecată în fond și respectiv în apel, în valoare de 3 000 de lei, respectiv 1 700 de lei.

În schimb, judecătorii nu au admis cererea reclamantei referitoare și la plata unor daune morale.

 

Kaufland, obligat de justiție să plătească daune în valoare de 25 000 de lei – ce a pățit o femeie în supermarket?

 

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.