Miercuri, 23 decembrie, mai multe asociații civice au participat la o acțiune de boicotare a unui magazin Carrefour din Brașov. Acțiunea a fost organizată după ce o tânără romă în vârstă de 18 ani a fost agresată de mai mulți agenți de pază din supermarket, după ce a fost acuzată de furt.

Într-un live transmis pe pagina de Facebook a organizației, au fost transmise următoarele mesaje: „Azi nu facem cumpărături de la Carrefour“ și „Vă invităm alături de noi să NU faceți cumpărături la Carrefour“.

 

carrefour brasov protest

 

Folosind hashtag-ul #nudelacarrefour, activiști i au intrat în hipermarket cu mai multe cărucioare goale, ca o formă de protest, iar pe pagina de Facebook a fost postat următorul mesaj:

„Alături de activistele de la Femeile se implica au făcut printre primii cunoscut cazul tinerei rome agresată într-un magazin Carrefour din Brașov și le mulțumim pentru asta.

Așa cum spune și Radu, am hotărât să boicotăm anul acesta magazinul Carrefour și să nu ne facem cumpărăturile de sărbători de la ei. Este necesar să fim uniți și să sancționăm public și puternic derapajele rasiste ale unor companii atâta de mari precum Carrefour așa că anul acesta #nudelacarrefour“.

 

Ce s-a întâmplat pe la Carrefour Brașov?

Pagina de Facebook Aresel prezintă în felul următor evenimentele petrecute pe data de 21 decembrie:

„O tânără de etnie romă a fost bătută cu bestialitate de securitatea hipermarketului Carrefour din Brașov după ce a fost acuzată de furt din magazin. Femeia plătise cumpărăturile cu cardul dar din cauză că nu a păstrat bonul până la ieșirea din magazin și din cauză ca tânăra este de etnie romă a fost considerată automat infractoare și tratată cu ură și violență.

După ce a fost bătută și după ce i-au fost confiscate produsele (plătite), fata a fost luată la poliție, la secția 5 din Brașov, unde i s-a deschis dosar de învinuire pentru infracțiunea de furt. Menționăm că poliția nu s-a sesizat în legătură cu semnele foarte vizibile de violență de pe chipul și gâtul fetei, probabil și aceștia considerând că „a meritat”.

După acest episod, victima s-a prezentat la directorul magazinului Carrefour împreună cu un avocat și cu un extras de cont care dovedește plata produselor care au fost confiscate și pentru care fata a fost acuzată de furt. Directorul magazinului nu a putut să ofere nici o explicație acuzației de furt și nici agresiunii fizice comise pe teritoriul hipermarketului pe care-l conduce, susținând doar că l-au dat afară pe angajatul firmei de securitate care a agresat-o pe tânără.

@CarrefourRomania, asta este tot ce puteți face pentru o fată abuzată pe nedrept de serviciul vostru de securitate RASIST?

Vom continua și noi investigarea acestui caz și vă ținem informați în legătură cu starea cercetărilor.“.

 

Reacția Carrefour

Mai jos, redăm poziția exprimată oficial de reprezentanții Carrefour, printr-un comunicat transmis presei:

„Ne-am fi dorit ca zilele acestea să transmitem doar mesaje de Crăciun, de ajutor față de cei care au nevoie. Așa cum o facem prin toate acțiunile noastre de zi cu zi. Dar avem un mesaj mai important: ne exprimăm public regretul pentru un incident intolerabil petrecut între agenții de securitate și o clientă, la magazinul nostru din Brașov. Înainte să-i ajutăm pe alții, trebuie să nu rămânem indiferenți la ce se întâmplă sub ochii noștri.

Poziția noastră rămâne aceeași: orice formă de violență este inacceptabilă. Nu există scuze ca vreo persoana implicată într-un incident de securitate sa fie atinsă de agenți, nici măcar cu un deget. Politica în aceste cazuri este de asemenea clară: nu tolerăm nici forme de agresiune și nici nu ne substituim autorităților în a stabili vinovăția cuiva. Este o politică la care aplicăm toleranță zero. În cazul de față, ne-am separat deja de agentul implicat în incident.

De asemenea, angajații noștri sunt încă de la început la dispoziția organelor de cercetare, și vor colabora pentru soluționarea cazului. Știm însă că nu e suficient. Lucrăm deja la un nou model privind rezolvarea incidentelor de securitate în magazine, în urma unui audit care este în desfășurare. Vă promitem deschidere și transparență maxime. Vă mulțumim și pentru momentele în care ne lăudați, și pentru cele în care ne criticați. Știm că vă doriți ca societatea în care trăiți să fie una mai empatică, mai implicată și atentă. Am greșit, vom învață din ce s-a întâmplat și vom lucra astfel încât sa devenim mai buni.

Mulțumim pentru înțelegere.”

 

 

 

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.