Comisarul-șef pentru județul Brașov în cadrul Autorităţii Naţionale pentru Protecţia Consumatorilor (ANPC), Sorin Susanu, a anunțat pe pagina personală de Facebook că o echipă de comisari ANPC se va ocupa strict de sectorul energetic.

 

sorin susanu energie electrica facebook

 

Decizia a fost luată după ce, conform sursei citate, au fost descoperite probleme care prejudiciau grav interesele consumatorilor, în contextul liberalizării pieţei, începând cu data de ianuarie.

El a atașat o poză în care se vede că un consumator a aşteptat la telefon o oră şi 14 secunde, după ce a apelat numărul 021 9977, numărul de informaţii al companiei Enel.

Redăm, mai jos, postarea integrală a lui Sorin Susanu, așa cum a apărut pe rețeaua de socializare:

„Ținând cont de faptul că de la 1 ianuarie 2021 se liberalizează piața energiei electrice, comisarii din cadrul C.R.P.C. R.C. (Brașov) au demarat de câteva luni controale în vederea evitării practicilor înșelătoare din partea agenților economici care vor vinde energie și, din păcate, au fost descoperite probleme care prejudiciau grav interesele consumatorilor, motiv pentru care au fost aplicate atât sancțiuni importante dar și măsuri de remediere a deficiențelor. Am început să primim sesizări referitoare la diferite nereguli în acest domeniu și se pare că pot exista încă practici comerciale incorecte, motiv pentru care am decis ca la nivelul C.R.P.C. R.C. (Brașov) să se constituie o echipă de comisari care se vor ocupa doar de acest domeniu și vor coordona activitatea comisarilor din județele subordonate desemnați să desfășoare activități similare. Analizăm în momentul de față modul în care furnizorii de energie electrică au informat consumatorii referitor la ofertele lor, verificăm eventualele practici comerciale incorecte,  potențialele clauze abuzive din contractele acestora cu persoanele fizice, modul în care oferă acces consumatorilor la informațiile de interes, posibilitatea în care consumatorii pot intra în legatură directă cu reprezentanții socităților etc.

Este extrem de important ca fiecare consumator să poată fi informat corect și complet, dar, conform unor sesizări, în unele cazuri, acest lucru este imposibil; spre exemplu, un consumator ne-a sesizat faptul că a încercat sa contacteze telefonic în mod repetat agentul economic care îi furnizează energie, dar, chiar dacă a așteptat și peste o ora la telefon, nimeni nu a răspuns (atasez poza primită).

O altă potențială problemă semnalată de consumatori este aceea că unii dintre ei nu vor putea să-și aleagă oferta dorită, deoarece au cumpărat locuințe în ansambluri rezidențiale care nu au realizat branșamente individuale pentru fiecare apartament și, în consecință, dezvoltatorul va alege ce ofertă dorește iar consumatorul final va trebui să-i plătească acestuia.

Îi rog pe toți consumatorii să trateze această problemă cu maximă seriozitate, să solicite oferte și să le studieze cu mare atenție, ținând cont de faptul că au dreptul legal de a solicita un model al contractului pe care să-l analizeze eventual cu un specialist, înainte de a semna respectivul angajament. Recomand să nu se semneze niciun contract înainte de a fi citit în integralitate și doar după ce au fost înțeleși toți termenii acestuia.

Cu toate că Guvernul României oferă, prin intermediul A.N.P.C., posibilitatea de consiliere gratuită a agenților economici dacă aceștia doresc, până in momentul de față, din păcate, la nivelul C.R.P.C. R.C. (Brașov) nu a existat nicio solicitare în acest sens din partea societăților care furnizează energie, motiv pentru care putem lua în calcul că aceștia consideră că au cunoștință despre toate prevederile legale și nu dorim să luam în calcul faptul că nu au dorit să ne consulte tocmai pentru a nu descoperi anumite probleme, deoarece, dacă aceste probleme există,  ele vor fi cu siguranță analizate de instituția noastră“.

 

Amendă record: 100 000 de euro pentru Banca Transilvaniatotul a plecat de la un client enervat de explicațiile cerute 

 

Reclamații ignorate, telefon care nu funcționează – probleme grave descoperite la Protecția Consumatorilor

 

 

 

Lasă un răspuns

Acest sit folosește Akismet pentru a reduce spamul. Află cum sunt procesate datele comentariilor tale.